V-ați întrebat vreodată de ce produsele de pe rafturi nu se vând? Sau de ce clienții ies cu cosurile de cumpărături aproape goale?
Vizual merchandising-ul reprezintă o tehnică de vânzări utilizată frecvent în cadrul magazinelor, bazată pe design-ul și amplasarea zonei de shopping pentru a maximiza vânzările. Această tehnică este una subtilă și ține cont în cele mai multe dintre cazuri de comportamentul cumpărătorului și de preferințele acestuia. Un client mulțumit de așezarea generală în magazin, de ușurința cu care găseste produsele dorite, precum și de modul în care îi sunt prezentate ofertele, va fi cu siguranță mai tentat să cumpere. Specialiștii FMCG Management vă prezintă cinci sfaturi importante pentru o campanie de vizual merchandising de succes.
Începeți cu publicul țintă în minte
A cunoaște cui sunt destinate produsele de pe raft, va ajuta în crearea unui merchandising vizual eficient. Cand vorbim de public țintă, nu sunt deajuns însă doar datele demografice precum varsta, sex, venit. E nevoie de pătruns mult mai adânc în a cunoaște, stilul de viață, psihologia și comportamentul clientului.
Folosiți principiile fundamentale din design
O buna cunoaștere a principalelor elemente de design vă poate ajuta să aplicați acele strategii-cheie, care fac diferența. Un element pe care ochiul uman îl percepe ca fiind plăcut sau atractiv ține cont de câteva principii de bază precum amplasarea liniilor, forma, dimensiunea sau textura produselor. Aceste elemente pot fi integrate în cadrul planului de merchandising general, dar și în cazul planului de merchandising pentru produse sezoniere.
Utilizați standuri atractive
Un stand promoțional trebuie să atragă atenția, însă detaliile pot face diferența în cazul standurilor și rafturilor permanente. De asemenea, ambianța din magazin este foarte importantă. Clienții nu trebuie să se simtă constrânși de spații prea mici sau supra-aglomerate, iar rafturile nu trebuie sa fie prea încărcate.
Oferiți suficiente indicații despre amplasarea standului
Un stand amenajat special în cadrul magazinului trebuie semnalat corespunzător, mai ales în cazul magazinelor mari, cum este cazul hypermarket-urilor. Un banner sau semnal luminos poate fi amplasat în fața magazinului pentru a semnala mai bine oferta.
Integrați standul în imaginea de ansamblu a magazinului
Un stand nou amplasat trebuie să se integreze natural în imaginea de ansamblu a magazinului. Acest lucru este important mai ales pentru standurile cu produse sezoniere. Un stand nou poate oferi și ceva inedit în plus: puteți integra elemente interactive pentru clienți.
Nu vă limitați sursele de inspirație
Acest ultim sfat se leagă de creativitate. Puteți folosi mai multe surse din care să vă inspirați pentru design-ul următorului stand sau pentru design-ul și amplasarea din interiorul magazinului. Vizual merchandising-ul se bazează pe puterea imaginii, prin urmare vă puteți inspira din numeroase surse pentru imagini cu impact puternic asupra privitorului.
Imaginea magazinului se crează încă dinainte ca un client să pașească înăuntrul acestuia. Nu uitați că pe lângă aplicarea tehnicilor de vizual merchandising în interior să alocați atenția necesară și exteriorului magazinului.
Vizual merchandising-ul poate fi de mare ajutor pentru a crește vânzările unui magazin, însă aceasta strategie funcționeaza cel mai bine atunci când este implementată alături de alte strategii de mechandising. Experții noștri vă pot răspunde la întrebări și vă pot oferi servicii potrivite tipului de magazin și categoriei de clienți targetată.
De asemenea vă putem pune la dispoziție și alte servicii, precum cele specializate în promovare sau vânzări.