Departamentul de vanzari este unul din cele mai importante din cadrul companiei si cel care poate face diferenta dintre o buna plasare a produsului pe piata si neintegrarea acestuia. O companie care fabrica produse excelente va trebui sa implementeze si o strategie de vanzari targetata si performanta; in caz contrar, risca sa nu devina cunoscuta in sectorul in care opereaza sau sa permita crearea unei imagini nedorite pe piata.
Un om de vanzari bun poate fi recunoscut dupa un discurs autentic, insa in spatele strategiei de merchandising si de vanzari se afla mai mult decat niste vorbe potrivite. Se afla rezultate scalabile si o evolutie constanta. FMCG Management are o experienta considerabila in domeniul vanzarilor iar echipele noastre de profesionisti va pot fi de ajutor in cazul in care doriti sa externalizati departamentul de vanzari.
Trasaturile unui om de vanzari bun
Vanzarile se bazeaza in mare masura pe latura emotionala a cumparatorului. La fel cum visual merchandising-ul apeleaza la unele strategii, asa si agentul de vanzari va folosi cateva tehnici consacrate. Pentru asta, el trebuie sa dea dovada de anumite insusiri care il pot ajuta in domeniul in care activeaza.
Va prezentam cateva din cele mai importante trasaturi asociate unui bun om de vanzari. Cateva dintre ele raman importante indiferent de profilul companiei care doreste sa aduca produsele sale mai aproape de cumparatori.
Un bun om de vanzari:
- Are o privire de ansamblu: telul pe termen lung este cresterea profitului companiei, construirea unui business si nu incheierea unei simple vanzari.
- Este empatic: o buna strategie de vanzari (care poate fi adaptata profilului companiei) este intelegerea emotiilor clientului, ce anume simte si ce il face sa se simta in acel fel. Aceasta abordare ajuta la crearea unei relatii reale cu un client.
- Stie sa creasca afacerea cu ajutorul clientilor: un client multumit poate aduce la randul lui cel putin inca un client care are nevoie de aceleasi servicii. O vanzare reusita poate deschide mai multe usi in viitorul apropiat.
- Intelege nevoile clientului: agentul de vanzari va avea pregatit un discurs convingator insa il va asculta pe client si va si atent la nevoile lui. Daca este cazul, omul de vanzari poate gasi o solutie potrivita, personalizata pentru nevoile clientului.
- Nu inceteaza sa invete despre vanzari si incearca in mod constant sa devina mai bun: pasiunea pentru vanzari il ajuta sa invete mereu mai mult si sa isi imbunatateasca abilitatea de a incheia contracte.
Un angajat care intruneste deja o mare parte din aceste caracteristici poate trece printr-un program de training pentru a se pregati mai bine in cadrul companiei pentru care se doreste vanzarea de produse. Deoarece mediul de afaceri este unul foarte competitiv, companiile vor cauta sa imbunatateasca ablilitatile angajatilor, mai ales atunci cand acestia detin nativ un numar de trasaturi potrivite pentru a activa in cadrul departamentului de vanzari.
Apelarea la o echipa externa de vanzari
Nu toate companiile isi permit un departament de vanzari „in-house”. Clientii care sunt in cautarea unei echipe de vanzari capabila sa distribuie un portofoliu de produse in cel mai eficient mod, pot apela la serviciile de vanzari oferite de FMCG Management. Echipa noastra va ofera solutii complete pentru proiecte la nivel national si local.
Ne puteti contacta pentru mai multe detalii despre serviciul de sales si audit, potrivit pentru toti acei clienti care doresc sa intre pe piata locala.