Un program de retail audit implementat corect vă poate oferi o imagine completă și obiectivă despre unele probleme cu care s-ar putea confrunta compania dumneavoastră în ceea ce privește percepția brandului și modul în care sunt prezentate și amplasate produsele în magazinele în care sunt comercializate.
Programul de retail audit include o evaluare completă a unuia sau a mai multor magazine, la cererea clientului. Este recomandat ca acest proces să fie efectuat de către o companie specializată în retail audit, pentru a asigura o evaluare externă obiectivă.
Programul de retail audit
Programul de retail audit poate fi implementat de orice companie care dorește să afle mai multe informații obiective despre modul în care sunt prezentate produsele la raft și cum este perceput brandul. Evaluarea se bazează pe analizarea modului în care produsul este poziționat în magazin, dacă prezentarea și aranjamentul la raft sunt conforme cu planogramele și dacă lanțul de magazine utilizează cele mai bune practici pentru a maximiza vânzarea produsului.
Analiza retail audit poate include și informații despre modul în care au funcționat în trecut anumite tehnici promoționale, precum ofertele speciale sau mostrele gratuite. Retail audit-ul este o evaluare ce poate avea un rol foarte important în găsirea unor soluții potrivite pentru creșterea vânzărilor.
La finalul unui program de retail audit clientul poate avea acces la o bază de date ce va cuprinde urmatoarele informații:
- evoluția și comportamentul consumatorilor în raport cu produsele de pe raft;
- gradul de succes al activităților promotionale conexe: plasări secundare, promoții speciale,materiale promoționale, etc.;
- evaluarea echipei de promovare sau merchandising
Cine beneficiază de pe urma unui audit retail?
Programul de retail audit este destinat companiei care comercializează un anumit produs, pentru a obține o imagine clară asupra percepției brand-ului și a vânzării efective a produsului în magazin. De asemenea, un audit poate avea efecte benefice și pentru consumator, dacă la final sunt implementate tehnicile recomandate pentru imbunătătirea prezentării în magazin.
Beneficiile unui program de retail audit sunt evidente atât la nivelul managementului de top cât și la nivel regional. Un raport de retail audit vă va oferi informații importante despre merchandising și modul în care acesta poate fi implementat cu succes atât pe parcursul anului cât și sezonier. Mai mult decât atât, în urma unei astfel de evaluări veți putea implementa tehnici personalizate pentru segmentul de piață căruia vă adresați pentru a menține nivelul de satisfacție al clienților.
Programul de retail audit este adaptat nevoilor clientului și specificului produsului evaluat în store. Echipa noastră de experți de la FMCG Management vă poate oferi servicii complete, inclusiv un raport de retail audit.