Merchandisingul – o necesitate pentru cresterea vânzărilor

O afacere care se bazează pe vânzări poate crește volumul acestora și gradul de implicare al clienților cu ajutorul unei strategii de merchandising bine pusă la punct. Suma practicilor legate de pozitionarea, aranjarea și ambalarea produselor reprezintă o metodă eficientă de a implica și inspira cumpărătorii.

Ce este merchandisingul?

strategie eficientă de merchadising se referă la mult mai mult decat pozitionarea corectă a produselor. Un merchandising eficient adaptează strategiile pentru creșterea vânzărilor însă în același timp pastrează cele mai importante componente vizuale pentru a satisface nevoile clientului. De cele mai multe ori nu este de ajuns ca produsele să se afle în cel mai potrivit loc. Ele trebuie să se afle la locul potrivit la momentul potrivit, corect semnalizate prin POSM-uri potrivite și, mai mult decât atât, să fie disponibile într-o cantitate suficientă, la un preț corect.

Strategiile bine alese de merchandising contribuie atât la creșterea vânzărilor cât și la fidelizarea clienților. Specialiștii companiei FMCG Marketing & Distribuție vă oferă servicii complete de merchandising, dedicate eficientizării modului în care produsele companiei dumneavoastră sunt prezentate în marile lanțuri de retail din țară.

Importanța merchandisingului pentru retaileri 

Merchandisingul își face simțite efectele de la prima impresie. Ofertele speciale pot aduce vânzări suplimentare însă este important ca acestea să fie corect semnalizate și expuse într-un mod potrivit: caractere lizibile, de o marime potrivită, poziționate în puncte cheie pe raft sau în zonele special amenajate în magazin.

O strategie eficientă de merchandising pentru un produs aflat în gama unui lanț de retail trebuie să poată răspunde la următoarele întrebări:

-spațiul dedicat produsului este plasat într-o zona corespunzătoare în magazin?

-logo-ul, anunțurile și materialele promoționale sunt suficient de lizibile?

-accesul la raft este îngreunat de diverse impedimente?

-amplasarea produselor este realizată eficient și conform planogramei?

-produsele sezoniere beneficiază de o poziționare corespunzătoare?

– stocul este complet și prețul este corespunzător?

Planul de merchandising poate fi adaptat nevoilor retailerului, iar o strategie potrivită nu înseamnă neapărat schimbări majore. Schimbările mici pot avea un impact semnificativ și îi pot oferi clientului o experiență nouă, placută.

Serviciile de merchandising oferite de FMCG Marketing & Distribuție sunt potrivite pentru toți retailerii ce doresc fie să intre pe piața locală sau națională, fie să atragă mai mulți clienți pentru produsele lor. Serviciile noastre se bazează pe soluții și programe potrivite pentru toate magazinele din rețelele de tip IKA, NKA si LKA din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *