Strategii back-to-school pentru retailerii locali

Pregătirile pentru prima zi de școală încep din timp atât pentru părinți cât și pentru retaileri. Marea majoritate a clienților așteaptă perioada reducerilor și ofertelor back-to-school pentru a achiziționa o mare parte din rechizitele indispensabile pentru un nou an școlar. Retailerii au la dispoziție o serie de strategii ce pot fi implementate cu succes pentru a maximiza vânzările în perioada începutului de an școlar și universitar.

Tehnicile promoționale utilizate toamna pot avea un grad mai mare de succes atunci când sunt implementate cu ajutorul unei echipe de specialiști.

 

Înapoi la școală, înapoi la cumpărături

Sfârșitul verii înseamnă sfârșitul vacanței de vară și începutul pregătirilor pentru școală. Începutul de an școlar este deci un eveniment important în perioada septembrie-octombrie ce poate fi exploatat de către retailerii locali. „Back-to-school” (înapoi la școală) înseamnă și întoarcerea în magazin pentru achiziționarea rechizitelor necesare pentru școlari. Tot acum se înregistrează o creștere a vânzărilor de electronice precum laptopuri, desktop-uri sau tablete dar și o creștere a vânzărilor de mobilier de birou și soluții de depozitare.

Marile lanțuri de retail se pot concentra în această perioadă pe grupa de varstă mică (preșcolari și școlari) însă nu trebuie să uite nici de adolescenții de la liceu și de studenți, două categorii de clienți pentru care se poate utiliza o abordare personalizată în funcție de stil și nevoi.

Promoțiile din perioada back-to-school pot contribui semnificativ la creșterea vânzărilor, motiv pentru care, de cele mai multe ori,retailerii aleg să îi ofere acestei perioade o importanță egală cu cea a sărbătorilor de iarnă.

 

Implementarea strategiilor back-to-school

Cei mai mulți parinți care achizitionează rechizite și accesorii sau electronice în această perioadă se vor baza pe existența promoțiilor. O strategie back-to-school de succes este de cele mai multe ori una care a fost adaptată perfect profilului clientului. Cei mai mulți clienți aleg să cumpere direct din magazin însă retailerii nu trebuie să uite nici de cumpărătorii online.

Următoarele aspecte sunt importante pentru retailerii care doresc să implementeze promoții back-to-school:

 

  1. Cunoașterea trendurilor. Înainte de a începe o campanie de marketing sau o promoție este bine e știut tendințele și de scos în evidență produsele care sunt în trend. Altfel, o campanie bună poate fi un eșec din simplul motiv că produsele promovate nu mai sunt actuale.

 

  1. Campanii de marketing pentru fiecare segment de clienți: retailerii iși pot adapta strategiile de marketing în funcție de profilul clienților ;

 

  1. Reduceri potrivite: reducerile de sezon pot fi și ele gândite și implementate pentru a satisface nevoile mai multor categorii de clienți;
  2. Platforma de comunicare: uneori nu este de ajuns să prezentați ofertele de sezon utilizând materialele publicitare tradiționale; ofertele back-to-school pot fi prezentate cu foarte mare succes și în mediul online și pe platformele de socializare.

 

O bună analiză a profilului clientului și adaptarea ofertelor promoționale în funcție de acest profil și de trendurile existente sunt pași importanți atât în perioada back-to-school, cât și în restul anului, mai ales în preajma altor sărbători și evenimente locale.

 

Echipa FMCG Management vă poate oferi serviciile de merchandising potrivite pentru a pregăti magazinul și ofertele specifice perioadei de început de an școlar.

Ne puteți contacta pentru mai multe detalii legate de amenajările din magazine și tehnicile promoționale specifice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *