Una dintre cele mai importante schimbări din ultimul an este reprezentată de trecerea de la shopping-ul offline, la cel online. Această trecere ne-a demonstrat că e-commerce-ul poate satisface atât necesitățile consumatorilor, cât și dorințele lor. De aceea, afacerile locale, fără prezență în online, au avut de suferit în această perioadă.
Deși realitatea anului 2021 ne pune față în față cu digitalizarea, studiile arată că oamenii tânjesc încă după interacțiunea umană în procesul de cumpărare. Consumatorii vor să aibă un contact direct cu produsul înainte de a-l cumpăra.
Cum se vor adapta retailerii la noua realitate?
Din ce în ce mai multe magazine vor oferi clienților servicii complete, chiar și posibilitatea de a controla 100% procesul de achiziție, în magazin. De asemenea, se va pune din ce în ce mai mult accent pe serviciile de livrare în aceeași zi în care a fost plasată comandă, iar serviciile de “click & collect” și “ridicare din magazin” vor fi în continuare la dispoziția clienților.
Magazinele mici vor îmbrățișa conceptul prin care oferă o selecție curată de produse, caracteristică folosită deja de magazinele de lux. Vor permite intrarea în magazin unui număr limitat de persoane, astfel încât consultanții de vânzări să poate oferi fiecăruia sprijin și consultanță în alegerea produselor potrivite. Vizita la magazinul fizic va deveni curând o experiență completă pentru consumatori.
Anul 2021 este, așadar, despre schimbări benefice pentru retailerii care îmbrățișează schimbarea și care vin în sprijinul consumatorilor cu idei creative și inovative, care îi vor ajuta nu numai să-și redescopere locul în industrie, dar poate chiar să devină lideri.
Citește mai multe informații despre noutățile din FMCG pe blogul nostru.