mystery shopper

Ce este Mystery Shopper și cum lucrează el?

Serviciul de Retail Audit, oferit de FMCG Management, este un sistem complex de control pentru examinarea și măsurarea comportamentului brandurilor și sub-brandurilor, precum și a diferitelor SKU-uri, în cadrul unei categorii, în diferite canale de vânzare. Acest sistem monitorizeaza și alte activități suplimentare, printre ele numărându-se Mystery Shopper.

Ce este un Mystery Shopper?

Mystery Shopper-ul, în traducere, „cumpărătorul misterios”, este persoana care testează amabilitatea vânzătorilor în magazin.

Cum lucrează Mystery Shopper-ul?

Vizita unui mystery shopper în magazin poate dura de la câteva minute, până la o zi întreagă. Rolul său este acela de a „se pune în pielea clientului” și de a extrage informațiile relevante despre vânzător și procesul de vânzare. În funcție de obiectivele fiecărui brand, mystery shopper-ul poate extrage sau solicita mai multe informații: care este atitudinea angajaților vis-a-vis de client, care este numărul angajaților care se ocupă de consultanța pentru client, care este viteza cu care un client este întâmpinat și sprijinit în procesul de cumpărare.

Care sunt calitățile unui Mystery Shopper?

Printre primele calități ale unui mystery shopper se numără seriozitatea și punctualitatea. Acesta trebuie să aibă capacitatea de a traduce informațiile și de a descrie în detaliu situațiile cu care se întâlnește pentru o acuratețe cât mai mare a informațiilor și pentru concluzii corecte și coerente. Un Mystery Shopper se va comporta foarte natural și se va pune în pielea clientului. Îl va lăsa pe angajat să își facă jobul și va fi atent la toate detaliile.

mystery shopper

Beneficiile companiilor de Retail care folosesc Mystery Shopper

  •  Monitorizarea și măsurarea performanței angajaților și procesului de cumpărare.
  • Îmbunătățirea relației cu clientul și retenția acestuia
  • Sublinierea aspectelor esențiale în relația cu clientul pentru îmbunătățirea serviciilor.
  • Asigurarea unui proces de cumpărare de calitate
  • Posibilitatea de a trage concluzii și de a face analize comparative în ceea ce privește performanța angajaților și a procesului de vânzare-cumpărare, în funcție de diverse locații.
  • Identificarea nevoilor angajaților și a oportunităților de traininguri
  • Asigurarea unei interacțiuni de succes între angajat și client
  • Consolidarea cunoștințelor angajaților

În funcție de preferințele fiecărui client și pe baza rapoartelor de audit marketing, FMCG Management întocmește analize personalizate în funcție de rețea, magazin, regiuni, arie, brand, SKU, reprezentanți vânzări șamd.

Printre celelalte activități suplimentare ce se pot monitoriza se numără și: prezența în locații, prețurile, calitatea prezenței și modul de implementare a standardelor de merchandising, prezenșa POSM și poziționarea acestora, plasările secundare, promoțiile și acțiunile speciale, precum și evaluarea echipei sau a distribuitorilor, bazată pe criterii calitative specifice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.