Merchandising-ul înglobează totalitatea activităților de amplasare și prezentare a produselor unui brand, la nivelul magazinului. Manualele de merchandising dedicate acestor practici strategice conțin o serie de tehnici de prezentare utilizate cu succes de-a lungul timpului și care pot fi aplicate personalizat afacerii dumneavoastră pentru creșterea vânzărilor și a vizibilității brand-urilor.
Promovarea produselor la nivel de retail, în magazin, presupune utilizarea tuturor acestor teorii și tehnici promoționale, atât pentru a maximiza vânzările, dar și pentru a face experiența de cumparare mai placută pentru client.
Tehnici de merchandising
Un manual de merchandising va cuprinde atât informații despre dezvoltarea conceptelor specifice de-a lungul timpului, precum trade marketing, visual marketing sau category management, cât și informații despre principalele metode și tehnici utilizate în acest domeniu pentru înțelegerea comportamentului consumatorului.
Tipologia consumatorului este studiată în detaliu în pregatirea manualelor de merchandising. Un astfel de manual va va oferi si informații despre factorii demografici, psihologici și conjuncturali, totul pentru a înțelege mai bine comportamentul consumatorilor produselor dumneavoastră.
Tehnicile de merchandising pot fi adaptate in funcție de tipul de produs pentru care se doreste promovarea. Moduri utilizate fregvent pentru promovarea în magazin includ:
– plasarea strategică la raft;
– semnalizarea adecvată a raftului dedicat produsului;
– gruparea produselor similare;
– semnalizarea produselor promoționale;
– panouri publicitare în interiorul magazinului.
Implementarea conceptelor de merchandising
Utilizarea unui manual de merchandising vă poate fi de ajutor pentru a găsi acele soluții inițiale necesare pentru o mai bună promovare a brand-ului. Tehnicile prezentate în cadrul manualului vor fi adaptate în funcție de specificul produsului. Cea mai importanta utilitate a unui manual de tehnici de merchandising este aceea că strategiile de visual merchandising pot fi transpuse din teorie in practică.
Prezentarea standului sau a raftului produsului este importantă pentru succesul vânzărilor dar și pentru imaginea pe care produsul o transmite și imprimă asupra consumatorului. Unele studii au demonstrat că este nevoie de circa șapte secunde pentru a atrage atenția clientului asupra standului sau a raftului.
O amplasare particularizată a brand-ului și urmarirea creării unei imagini anume de brand se poate realiza cu ajutorul unui manual de merchandising și/sau cu ajutorul unor programe de training speciale.
Experții noștri FMCG Management pot crea un manual de merchandising potrivit nevoilor dumneavoastră. Beneficiile utilizării unui astfel de manual, completat cu un training complet pentru echipa dumneavoastră sunt numeroase. Urmand un astfel de curs de merchandising, compania va putea ințelege mai bine clientul și modul în care acesta ia deciziile de cumparare și va putea aplica strategii de amplasare și promovare a produselor în așa fel încât acestea să fie mereu vizibile și la îndemâna consumatorilor finali.
Puteți contacta echipa noastră de merchandising pentru mai multe detalii despre tehnici promoționale.