Nu cu mult timp în urmă, merchandising-ul însemna doar asigurarea mărfurilor la raft. Dar vremurile se schimbă. Acum avem date legate de comportamentul consumatorului pe care ne putem baza pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor acestuia și crearea unei experiențe de cumpărare pe care cumpărătorul și-o dorește.
Cum să atragem atenția cumpărătorului
Lumea noastră înseamnă viteză, nerăbdare. Este lumea online-ului care oferă atâtea posibilități. Consumatorii își doresc lucruri acum, fără să-și dorească să caute prea mult sau să aștepte. Dacă așteptările nu le sunt îndeplinite, merg mai departe și, cu siguranță, găsesc în altă parte. Studiile arată că în momentul în care timpul de așteptare crește, satisfacția clientului descrește.
65% dintre cumpărători au declarat că au schimbat un brand din cauza unei experiențe nesatisfăcătoare.
Pandemia a schimbat comportamentul de cumpărare. Pe mulți i-a dus online.
Sursa: Photo by rupixen.com on Unsplash
De aceea, atragerea atenției cumpărătorilor în magazine este un element care trebuie avut în vedere când aprovizionam rafturile unui magazin.
Și aici intervine merchandising -ul. O componentă importantă a merchandising-ului este vizibilitatea.
Merchandising-ul vizual este o strategie de marketing prin care retailerii aranjează produsele astfel încât să atragă atenția cumpărătorilor și să sporească șansele ca aceștia să cumpere un produs.
Având în vedere că piața este inundată de produse, este necesar ca produsele să fie cât mai vizibile în așa fel încât cumpărătorii să le găsească ușor. O aranjare atractivă, capete de raft atrăgătoare sau un raft perfect aranjat sunt doar câteva componente care aduc importanță merchandising-ului.
De ce este important ca produsele să fie cât mai vizibile în magazine?
Specialiștii spun că 90% dintre informațiile trimise la creier sunt vizuale.
Oamenii nu își amintesc în întregime un text afișat, dar își amintesc culoarea sau modul în care produsele sunt aranjate. De asemenea, cumpărătorii își amintesc mai ușor insulele unde sunt prezentate produsele.
Cumpărătorii preferă să cumpere în magazinele în care știu exact unde sunt plasate produsele.
Merchandising-ul are mai multe aspecte, iar produsele pot fi semnalizate într-o multitudine de moduri, cât mai creativ, în așa fel încât să fie atrăgătoare la raft și să fie ușor de identificat pentru cumpărătorul mereu pe grabă.