Reguli și strategii de merchandising pentru produsele sezoniere

Craciunul, Paștele și, în ultimii ani, sărbători precum Halloween-ul, prezintă un potențial de vânzări foarte important pentru cei mai mulți retaileri de pe piață. În aceste perioade, magazinele pot schimba amenajarea interioară și prezentarea la raft pentru a amplifica vizibilitatea produselor de sezon și a facilita accesul la ele.

Departamentul de merchandising poate începe pregatirea acestor evenimente cu multe luni în avans, ținând cont de câteva reguli simple și strategii pentru a mulțumi clienții și spori vânzările.

Prezentarea la raft a produselor sezoniere

Strategiile de merchandising în perioada sărbătorilor sau la final de sezon se pot baza în mare măsura pe visual merchandising. Modul în care produsele sunt prezentate în cadrul magazinului poate avea un impact semnificativ asupra deciziei de cumparare a clientului.

Produsele sezoniere trebuie să fie vizibile și accesibile în cadrul magazinuluiStrategia de merchandising se referă exact la acest lucru: planificarea poziționării și aranjării la raft a acestora. Scopul este de a-l ajuta pe client să ajungă mai ușor la ele și de a-l motiva să facă o anumită achiziție.

 

Strategii pentru merchandising de sezon

–   Planificarea in avans: planificarea strategiei de merchandising pentru produse sezoniere poate începe cu până la șase luni înainte de eveniment (Crăciun, Revelion, Paște, etc.); o bună planificare a acestor evenimente sezoniere poate duce la creșterea vânzărilor și a nivelului de satisfacție a clientului;

–     Reducerile de sezon: cele doua tipuri de reduceri (de sezon și la final de sezon) pot fi planificate din timp, ținând cont de indicatori precum marja de profit brut;

–      Atentie sporită pentru nevoile clienților: o strategie de merchandising buna se pliază pe profilul clientului; spre exemplu, magazinele pot oferi promoții în perioada Paștelui Ortodox dar și a celui Catolic;

–   Amenajare în magazin potrivită: amenajarile din magazine sunt foarte importante în perioada sărbătorilor și chiar și la schimbarea sezonului; clienții pot fi întâmpinați atât cu produsele deja cunoscute, dar accentul se pune de obicei pe cele noi, de sezon;

–   Promovare online: promoțiile specifice sezonului sau sărbătorilor pot fi anunțate din timp pe toate platformele de socializare; o strategie bună este și să aveți grijă de artwork-ul de pe aceste platforme și să îl adaptați sezonului.

 

O echipă de experți poate selecta cele mai eficiente strategii, care să sporească atât numărul clienților, cât și al vânzărilor. FMCG Management vă oferă soluții complete de merchandising, promotion sau sales. Ne puteți contacta pentru mai multe detalii despre strategiile de merchandising folosite pentru valorificarea produselor pe raft.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.