Regula FEFO sau Cum să nu rămâneți cu produse expirate pe rafturi

FEFO este regula de merchandising conform căreia produsele care expiră primele sunt și primele care vor fi vândute. Această tehnică este folosită pentru controlul inventarului de produse în magazin și este utilizată mai ales atunci când lanțul de retail comercializează produse cu o perioadă de valabilitate foarte mica.

Tehnica FEFO este utilă în reducerea pierderii deoarece produsele care au o viață la raft mică vor fi vândute primele. Magazinul evită astfel pierderile cauzate de expirarea unor produse cu valabilitate scăzută.

Inventarierea optimă a produselor este foarte importantă pentru marile lanțuri de magazine. O echipă de experți vă poate fi de ajutor în gestionarea inventarului, utilizând tehnica potrivită pentru tipul dumneavoastra de magazin.

Control de tip FEFO

Tehnica FEFO („first expired, first out” – primul expirat, primul iesit) ține cont de durata de viață a produselor. Tehnicile de merchandising, vânzare și control logistic sunt adaptate pentru a organiza distribuirea produselor astfel încât să se reducă pierderile rezultate din expirarea produselor.

Alte beneficii ale utilizării tehnicii FEFO sunt creșterea satisfacției clientului (care va avea la raft produse proaspete),creșterea calității și prevenirea unor situații neplăcute în urma analizei produselor comercializate în magazin.

Conform regulii FEFO, produsele cu data mică de expirare sunt primele gestionate, indiferent de data de achiziție sau data la care au fost introduse în sistemul de inventariere. Tehnica FEFO este una versatila și ușor de implementat în cadrul strategiei de merchandising, atunci când e supervizată de un expert.

Tehnicile de merchandising utilizate în magazin pot fi adaptate pentru a facilita implementarea acestei reguli de vânzare a produselor pe raft. Aranjarea rafturilor pe orizontală sau verticală poate contribui la scoaterea în evidență a produselor proaspete pentru care se dorește o vânzare mai rapidă.

FEFO în comparație cu alte reguli de merchandising

Magazinele au la dispoziție mai multe metode de inventariere. O altă strategie utilizată fregvent este FIFO(first in, first out) care nu ține cont de data de expirare ci de ordinea de introducere în depozit/în sistemul de inventariere: primul produs introdus va fi și primul vândut.

Aceste doua tehnici sunt similare însă magazinele care utilizează tehnica FIFO și comercializează produse cu data de expirare mică riscă să introducă prima oară în depozit un transport care are data de expirare mai mare decat un transport cu data de expirare mai mica. În acest caz, există riscul de a pierde transportul cu data de expirare mai mică deoarece va avea prioritate primul transport cu data de expirare mai mare.

Magazinele care pun accent pe calitatea și prospețimea produselor comercializate vor implementa deseori tehnica FEFO. Satisfacția clientului este foarte importantă și tot mai mulți consumatori doresc să aibă informații sigure despre valabilitatea produselor cumpărate.

Metoda de inventariere FEFO este utilizată în principal în industria alimentara însă poate fi utilizată și în industria farmaceutică, acolo unde data de expirare a produslui este la fel de importantă.

Astfel echipa noastră de experți în merchandising va îndeamnă să vă folosiți de această tehnică pentru a evita să ramâneți cu produse expirate pe rafturi.

Ne puteți contacta pentru mai multe detalii și consultanță specializată.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *