Promoțiile sau programele pentru fidelizarea clienților au o mare importanță în cadrul strategiei de marketing utilizată de companie. Acestea sunt gândite pentru a încuraja clienții să continue să folosească produsele companiei, oferindu-le diverse cupoane, produse promționale sau prețuri speciale. Rolul promoțiilor este fidelizarea clienților însă în același timp și încurajarea lor pentru a încerca sau folosi produse adiționale ale aceleiași companii.
Promoțiile și strategia de marketing
Promoțiile oferite de companii pentru o anumită gamă de produse au o importanță aparte atât pentru fidelizarea clientului cât și pentru o mai bună înțelegere a profilului consumatorului. Pentru companie, un program de loialitate sau o campanie promoțională (de obicei desfășurată pe o perioadă finită de timp) poate duce la creșterea notorietății, dar și a vânzărilor. Promoțiile au o dublă valoare în ceea ce privește clienții: ele reprezintă o oportunitate pentru a atrage atenția unor clienți noi dar sunt și o metodă pentru a rămâne în atenția clienților mai vechi, obișnuiți deja cu produsele companiei.
O ofertă promotională poate reprezenta și o puternică unitate de măsura a dorințelor, nevoilor și preferințelor clientului. O campanie promoțională poate oferi detalii importante despre comportamentul clienților și modul în care sunt dispuși să cheltuie în cadrul acestor evenimente speciale. Tot în urma unei astfel de campanii, compania va avea acces la date reale privind eficiența strategiei de marketing implementată până în acel moment, prin observarea reacției publicului țintă la noua campanie.
Tehnicile promoționale pot fi adaptate în funcție de nevoile specifice ale companiei, de sezon sau de anumite produse.
Importanța promoțiilor pentru clienți
Un client fericit este un client fidel, iar promoțiile contribuie în mare măsură la păstrerea interesului pentru un anumit produs sau serviciu. Acest tip de reclamă poate avea un impact pozitiv asupra afacerii dumneavoastră nu numai datorită câștigurilor imediate dar și pentru că reușește să îi transmită clientului un mesaj important: compania se distinge de alți competitori de pe piață prin ofertele și promoțiile sale unice.
De asemenea promoțiile arată faptul că se dorește apropierea companiei de client și ca aceasta investește în metode menite să faciliteze atât accesul la produsele sale cât și culegerea de feedback autentic direct de la consumatorul final. Tehnicile promoționale facilitează comunicarea directă cu acesta și prin urmare pot reprezenta instrumente utile pentru cercetarea de marketing.
FMCG Management vă poate oferi soluții de retail marketing și vă poate asigura o mai bună prezență pe piață prin utilizarea eficientă a promoțiilor pentru produsele dumneavoastră. Contactați-ne pentru mai multe detalii privind gama completă a serviciilor noastre, precum și o ofertă personalizată pentru obiectivele afacerii dumneavoastră.