Puterea unei echipe de succes stă în oamenii din care este formată și care îi sunt alături, stă în entuziasmul lor, în dăruirea și dorința de a reuși, indiferent de provocările care apar. Suntem partener de suflet al FC Rapid și ne-am alăturat cu mândrie, în calitate de partener, unei echipe de profesioniști care și-a […]
Merchandising vizual sau cum să atragem atenția cumpărătorului
Nu cu mult timp în urmă, merchandising-ul însemna doar asigurarea mărfurilor la raft. Dar vremurile se schimbă. Acum avem date legate de comportamentul consumatorului pe care ne putem baza pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor acestuia și crearea unei experiențe de cumpărare pe care cumpărătorul și-o dorește. Cum să atragem atenția cumpărătorului Lumea noastră înseamnă […]
Deciziile luate în timp real, mai importante ca oricând
Deciziile luate în timp real au devenit un must pentru industria FMCG. Eficiența este dictată de felul în care un business reușește să țină pasul cu cerințele și nevoile consumatorului. Informațiile pe care un partener FMCG le primește în timp real sunt mult mai importante decât orice studiu de piață realizat. De ce informații are […]
Ce este Mystery Shopper și cum lucrează el?
Serviciul de Retail Audit, oferit de FMCG Management, este un sistem complex de control pentru examinarea și măsurarea comportamentului brandurilor și sub-brandurilor, precum și a diferitelor SKU-uri, în cadrul unei categorii, în diferite canale de vânzare. Acest sistem monitorizeaza și alte activități suplimentare, printre ele numărându-se Mystery Shopper. Ce este un Mystery Shopper? Mystery Shopper-ul, […]
2021: Cum se adaptează retailerii la noua realitate?
Una dintre cele mai importante schimbări din ultimul an este reprezentată de trecerea de la shopping-ul offline, la cel online. Această trecere ne-a demonstrat că e-commerce-ul poate satisface atât necesitățile consumatorilor, cât și dorințele lor. De aceea, afacerile locale, fără prezență în online, au avut de suferit în această perioadă. Deși realitatea anului 2021 ne […]
Strategii de merchandising orizontale și verticale – diferențe și asemănări
Vânzările de produse pot fi crescute prin simpla ajustare a modului în care acestea sunt prezentate la raft. Merchandising-ul este domeniul care se ocupă cu această parte a vânzărilor: suma eforturilor de a maximiza vânzările prin gestionarea modului în care sunt plasate și distribuite materialele promoționale. Un mod de a clasifica tehnicile de merchandising este în funcție de modul […]
Strategii back-to-school pentru retailerii locali
Pregătirile pentru prima zi de școală încep din timp atât pentru părinți cât și pentru retaileri. Marea majoritate a clienților așteaptă perioada reducerilor și ofertelor back-to-school pentru a achiziționa o mare parte din rechizitele indispensabile pentru un nou an școlar. Retailerii au la dispoziție o serie de strategii ce pot fi implementate cu succes pentru a maximiza vânzările […]
Rolul promoțiilor în fidelizarea clienților
Promoțiile sau programele pentru fidelizarea clienților au o mare importanță în cadrul strategiei de marketing utilizată de companie. Acestea sunt gândite pentru a încuraja clienții să continue să folosească produsele companiei, oferindu-le diverse cupoane, produse promționale sau prețuri speciale. Rolul promoțiilor este fidelizarea clienților însă în același timp și încurajarea lor pentru a încerca sau folosi produse adiționale ale aceleiași […]
Reguli și strategii de merchandising pentru produsele sezoniere
Craciunul, Paștele și, în ultimii ani, sărbători precum Halloween-ul, prezintă un potențial de vânzări foarte important pentru cei mai mulți retaileri de pe piață. În aceste perioade, magazinele pot schimba amenajarea interioară și prezentarea la raft pentru a amplifica vizibilitatea produselor de sezon și a facilita accesul la ele. Departamentul de merchandising poate începe pregatirea acestor […]
Regula FEFO sau Cum să nu rămâneți cu produse expirate pe rafturi
FEFO este regula de merchandising conform căreia produsele care expiră primele sunt și primele care vor fi vândute. Această tehnică este folosită pentru controlul inventarului de produse în magazin și este utilizată mai ales atunci când lanțul de retail comercializează produse cu o perioadă de valabilitate foarte mica. Tehnica FEFO este utilă în reducerea pierderii deoarece produsele care au […]